Для тих, хто хоче дізнатися, як навчитися водити машину з нуля самостійно, наш матеріал буде корисним для ознайомлення. Сівши за кермо вперше — ви зробите серйозний крок, який відкриває перед вами величезний захоплюючий світ. Не кажучи вже про практичну вигоду вміння водити авто. І в жодному разі не треба боятися водіння — навчитися керувати машиною може практично кожен! Чи не вірите? Що ж, постараємося переконати вас.
Наслідки невміння керувати автомобілем
Відсутність необхідних знань та практики часто призводять до негативного досвіду водіння. Незнання ПДР може спричинити дорожньо-транспортну пригоду різного ступеня тяжкості. Якщо людина не розуміється на азах ремонту автомобіля, то виявлення навіть найменшої поломки може затягнутися на час. Це породжує невпевненість і може відбити полювання у водія-початківця до керування машиною в майбутньому.
Що має знати майбутній водій
Перед тим, як сісти за кермо, треба розуміти, кермування — серйозний досвід, від якого залежить життя та здоров’я всіх учасників дорожнього руху. Уважність і готовність вживати потрібних, часом оперативних заходів — важливих для безпечного водіння. Щоб придушити почуття страху і впевнено почуватися на трасі, водій-початківець повинен вивчити:
- правила дорожнього руху;
- базові вимоги до безпечного керування машиною;
- технічні характеристики авто;
- розташування та призначення механізмів транспортного засобу;
- методи ремонту простих неполадок.
Здобути всі ці навички допоможе хороша автошкола з досвідченими вчителями, інструкторами. Серйозне ставлення до уроків, регулярне поєднання теоретичних знань та практичного досвіду навчить вас керувати автомобілем навіть у великому місті.
Не треба боятися
Переляк перед водінням — часте явище, яке супроводжує недосвідчених водіїв. Страх може виявлятися під час навчання, під час самостійних поїздок. Найчастіше новачки хвилюються про:
- можливу втрату контролю над автомобілем;
- непередбачені події на трасі;
- помилок у діях пішоходів, інших водіїв.
Але страх це те почуття, яке потрібно викоренити. Адже саме через нього водій може розгубитися або запанікувати у відповідальний момент, припустившись помилки. А подібні помилки й надалі матимуть почуття страху, переконуючи людину в обґрунтованості її упереджень. Внаслідок чого людина з правами водія може благополучно відправити їх у шафку і їздити на громадському транспорті. Дозвольте підказати, як керувати машиною без зайвих хвилювань. Зазначимо, що невеликий страх може бути корисним. Так, саме він змусить вас сконцентруватися на дорозі, її окремих елементах, пішоходах, інших автомобілях. Щоб виключити панічні атаки, треба:
- відповідально відвідувати заняття в автошколі. Усі хвилювання йдуть, коли є досвід їзди. І не треба, ламаючи голову, згадувати, що означає певний дорожній знак;
- вибирати досвідченого, уважного інструктора. Наставник-грубіян, викладач-неврастеник надовго відіб’ють бажання водити машину. Грамотний підхід хорошого педагога навчить любити автомобіль, бути уважним у поїздці;
- не потрібно постійно чекати на неадекватний крок з боку інших водіїв. На дорозі частіше зустрінеш звичайних водіїв, які частіше допоможуть, ніж намагатимуться залучити вас до непередбаченої ситуації;
- менше дивіться відеоролики, де демонструються наслідки дорожньо-транспортних пригод, моменти зіткнень автомобілів. Жодного негативу по “дорожній” темі;
- якщо страх не йде, зверніться до психолога, який під час розмов з вами допоможе знайти вирішення проблеми, а ви зможете краще розібратися в причинах свого стану.
Також не варто забувати, як тільки почнете керувати авто, може зламатися, вам знадобитися авто запчастини. Ми рекомендуємо надійний магазин автозапчастин ТО24 https://to24.com.ua — підберуть він кодом і відправлять авто запчастини в день замовлення.
І, звичайно, пам’ятайте, що досвід — засіб проти всіх хвилювань. Використовуйте вільний час, щоб спокійно, на невеликій швидкості, освоїти ази водіння, поворотів на тихих та спокійних вулицях міста, де практично немає машин та пішоходів. Якщо помітите, що впевненість зростає, можете виїжджати на жвавіші траси! Головне не затягувати, щоб не виробити звичку постійно їздити лише на першій передачі пустими вулицями.
Різниця при керуванні автоматом та механікою
Скільки людей – стільки й думок. Однозначної відповіді питання, який тип трансмісії та управління кращий — немає. Втім, ми намагатимемося відповісти на нього з позиції водія-новачка.
Для досвідченого власника транспортного засобу, що більшу частину свого часу проводить у поїздках, різниця між механікою та автоматом невисока. А новачок відразу її помітить — йому непросто освоїти МКП (механічну коробку передач): плавно працювати педаллю зчіпної муфти виходить не відразу, що призводить до частих поломок. До того ж у місті нерідко доводиться пересуватися з невисокою швидкістю, стояти в пробках. У таких умовах автомат зручніше: не потрібно постійно перемикатися, переживати за стан трансмісії. Та й утомлюється водій менше — багаторазові перемикання вимагають великої зосередженості та уваги.
МКП: особливості перемикання передач
Це зовсім не важко. Досвід поступово приведе до розуміння, коли оптимально провести перемикання. До того ж, візуальна підказка завжди присутня на ручці важеля. Перемикання здійснюється з обов’язково затиснутим зчепленням. Недотримання цього правила може спричинити поломку транспортного засобу. На першій передачі авто рухається з місця, тому водій може миттєво перейти на другу. Вдосконалюйте навички перемикання, використовуючи послідовність:
- заведіть двигун, проїдьте пару-трійку метрів;
- легко натисніть на зчеплення, паралельно відпускаючи педаль газу;
- не відпускаючи зчеплення переходьте на другу передачу, потім повільно зніміть ногу з педалі;
- натисніть на газ.
Описаним способом легко розігнати машину до потрібної швидкості.
Габарити авто: як почати їх відчувати
Початківцям, які тільки сіли за кермо, нелегко відчувати габарити авто. Вони мають труднощі з паркуванням переднім ходом, не витримують правильний бічний інтервал. Недосвідчені водії часто витягують шию у прагненні визирнути за капот, крила транспортного засобу. Ми дамо деякі поради, які допоможуть новачкам:
- налаштуйте дзеркала бічного вигляду, щоб вони демонстрували частину заднього колеса та трасу для полегшення паркування. Але слідкуйте за ситуацією за допомогою центрового дзеркала заднього виду;
- як варіант — вставте в землю палицю і під’їжджайте до неї переднім (заднім) бампером, намагаючись не врізатися в орієнтир.
Все це сприятиме відточенню навичок водіння, розвиватиме розуміння справжніх розмірів машини.
Гальмуємо правильно
Педаль гальма – вкрай чутливий елемент у багатьох авто. Щоб гальмувати правильно, необхідно:
- тиснути зчеплення до упору;
- поставити ногу на педаль гальма, повільно посилюючи тиск;
- після зупинки транспортного засобу перевести важіль КП у нейтральне положення;
- прибрати ногу зі зчеплення, підняти рукоять «ручника»;
- відпустити гальмо.
Відточувати навички гальмування найкраще у тихій та безлюдній локації. Як орієнтир можна використовувати каміння дерево або будь-який знак, намагаючись в ході вправ зупинитися поруч.
Задній хід
Задна передача запускається по-різному (залежно від виробника, марки авто), тому краще дізнатися заздалегідь. Для заднього ходу використається одна передача. Завдяки їй авто можна оперативно розігнати до високої швидкості, тож їхати треба обережно. Відточуйте навички руху заднім ходом згідно з інструкцією:
- вичавлюйте зчеплення, запускайте мотор;
- вмикайте задню передачу, не відпускаючи зчеплення, опустіть важіль гальма стоянки;
- трохи натисніть газ, повільно відпускаючи зчеплення.
Внаслідок цих дій машина почне рухатися назад. На рівній ділянці можна потроху відпускати зчіпну муфту без додавання обертів. Піднімаючи вгору, додайте газ. Контролювати рух можна за допомогою дзеркал або обернувшись назад. Оптимально освоїти обидва методи.
Правила паркування
Наприклад, після закінчення уроку в автошколі вам потрібно припаркувати машину. Зробити це нескладно, але новачки можуть допустити промах — не враховувати можливість відкату авто. Дотримуйтесь простих правил:
- оберете місце для паркування. Автомобіль не повинен бути на заваді іншим машинам, пішоходам;
- натисніть на зчеплення, потім гальмо;
- переводіть важіль КП у нейтральне положення, відпускайте зчеплення;
- зупиніть двигун, поставте авто на «ручник»;
- відпустіть педаль гальма.
Взимку авто рекомендується ставити на першу швидкість, щоб унеможливити відкату машини та промерзання гальмівного механізму. Якщо паркуєтеся на височині, потрібно вивернути колеса, щоб при відкритті вони упиралися в бордюр, а за його відсутності — вели машину на узбіччя. Це виключить можливу дорожньо-транспортну пригоду.
Як навчитися їздити машиною з нуля? Сподіваємося, що наш матеріал дав відповідь на прості та базові питання. Сівши за кермо, ви почнете дивитися на життя під іншим кутом. Все, що потрібно, — це подолати невпевненість, почуття страху і записатися вчитися в автошколу. У вас вийде!